Audyt SEO, czyli audyt optymalizacji w wyszukiwarkach internetowych to proces, podczas którego specjaliści ds. SEO (ang. Search Engine Optimization) sprawdzają, jak witryna internetowa jest indeksowana przez wyszukiwarki i jak jej treść jest prezentowana w wynikach wyszukiwania. Celem audytu SEO jest zidentyfikowanie problemów, które mogą utrudniać lub uniemożliwiać indeksowanie strony przez wyszukiwarki, a także zaproponowanie rozwiązań, które pozwolą na poprawę widoczności witryny w wynikach wyszukiwania.
Audyt SEO może być wykonywany zarówno na stronach internetowych nowo tworzonych, jak i na tych już istniejących. W obu przypadkach jego celem jest poprawa pozycji strony w wynikach wyszukiwania, co przekłada się na większą liczbę odwiedzin i lepsze wyniki biznesowe.
Podczas audytu SEO specjaliści analizują szereg czynników, takich jak:
- struktura witryny: czy jest ona przyjazna dla wyszukiwarek, czy łatwo jest ją przeczytać i zrozumieć, czy posiada poprawnie skonfigurowane nagłówki i przyjazne adresy URL,
- treść strony: czy jest ona unikalna, czy zawiera odpowiednie słowa kluczowe, czy jest zgodna z wytycznymi wyszukiwarek,
- linkowanie zewnętrzne: czy witryna posiada linki z innych stron, czy są one zaufane i odpowiedniej jakości,
- szybkość ładowania strony: czy jest ona wystarczająco szybka, by zatrzymać użytkownika na dłużej,
- dostępność na urządzeniach mobilnych: czy witryna jest responsywna, czy łatwo jest na niej przeglądać treści na urządzeniach mobilnych,
- użyte technologie: czy witryna jest zbudowana z wykorzystaniem nowoczesnych technologii.